הצלחה, מודעות ותודעה שלמה

כשאנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים, זה בעצם מה שאנחנו רוצים
קראו את המשפט שוב ותנו לו לחלחל …

לעיתים קרובות אנחנו באמת, אבל באמת רוצים משהו באופן מודע, ואנחנו עושים את כל מה שביכולתנו כדי שזה יקרה, אבל למרות כל מאמצינו זה לא קורה.
אחת הסיבות לכך שאנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים, היא כי חלק בתוכנו (מודע או שאינו מודע) חושש ולא באמת רוצה שזה יקרה.

למשל, באחד ממפגשי האימון שאלה אותי א' "למה אני עדיין רווקה?" א' בחורה נאה ובעלת קריירה, בשנות ה-30 לחייה, עשתה את כל מה שהיא 'אמורה' לעשות כדי ליצור קשר זוגי. א' הייתה פעילה באתרי היכרות ובחוגים חברתיים, תרגלה 'אהבה עצמית', והקפידה על טיפוח הנשיות שלה. אבל למרות הרצון הטוב וכל המאמצים, טרם נוצרה זוגיות בחייה.
כשחפרנו קצת יותר לעומק התבהר כי למרות שא' מאד רצתה זוגיות ברמה הגלויה והמודעת, ברמה הפחות מודעת, א' חששה להרגיש מוגבלת וחנוקה. למעשה, אותו חלק סמוי שבה, חסם את האפשרות של קשר זוגי על מנת להגן עליה מאובדן העצמאות והחופש.

בואו ניקח דוגמה נוספת, נניח שאתם רוצים להתפטר מעבודתכם כשכירים ולהיות הבוס של עצמכם, אבל ההזדמנויות לעשות זאת אינן מופיעות. האם קיים בכם פחד כי לא תוכלו לפרנס את עצמכם? או שלא תצליחו להתמודד עם המשמעת הנדרשת מכם כעצמאים? אולי יש בתוככם חלק החוסם את היקום מלספק לכם צעדים לקראת הגשמת החלום?

בדרך כלל, כשמשהו בחיינו לא קורה כפי שהיינו רוצים שיקרה, זה כיוון וקיים חלק אחר בתוכנו שרוצה דברים שונים. פעמים רבות, כשאנחנו חושקים במשהו שלא קיים בחיים שלנו, יש לנו נטייה להאשים את עצמנו, להאשים אחרים, או לעסוק ללא הרף בדברים אותם אנחנו צריכים לשנות או לשפר בעצמנו כדי שזה יקרה. תכופות, האסטרטגיות הללו אינן עובדות. מה שכן עובד, זה לעצור להסתכל באומץ פנימה ולשאול: "מדוע זה שאין לנו את מה שאנחנו רוצים זה בעצם מה שאנחנו רוצים?" . התודעה המודעת שלכם אולי רוצה בזה, אבל הנפש שלכם מתה מפחד להשיג זאת. אין משהו שאתם עושים לא נכון, אתם רק עדיין לא רוצים זאת ב100%.

כשמדובר במטרות שאתם לא מצליחים לממש, במקום לנסות לתקן משהו בעצמכם, תעלו למודעות את החלק שבכם שלא באמת רוצה שזה יקרה. דמיינו שהשגתם את מטרתכם המודעת והיו כנים עם עצמכם לגבי הפחדים שעולים ואז עבדו עם הפחדים הללו.
לסיכום:

אנחנו היוצרים של חיינו, אנחנו פועלים בהתאם למערכת האמונות שלנו, הגלויות והסמויות כאחד. שנו את האמנות שלכם כדי לשנות את התוצאות בחייכם.