שמתם לב שהיום יום שישי ה–13?

יום שרבים בעולם מחשיבים כיום של מזל רע, אמונה ששורשיה בימי הביניים, אבל נפוצה גם במאה ה-21. מנתונים עולה כי  17- 21  מיליון איש בארה"ב חוששים מיום זה. יש אנשים שכל כך חוששים מהתאריך, שהם נמנעים היום מפעולות שבשגרה כמו לצאת מהבית, לנהוג במכונית או לטוס.

אז חשבתי שזה יום מצוין גם למצוא טיסות זולות, אבל גם לחלוק כמה מחשבות על מזל.

הרבה דברים בחיים אינם צפויים, ודאיים או מתוכננים. בכל יום קורים לנו דברים קטנים או גדולים הנגרמים ממזל, טוב או רע. 

אם נצפה למזל טוב ולא למזל רע, סביר שנחווה חוויות טובות יותר. זאת בשל התופעה של "נבואה המגשימה את עצמה". האמונה כי דברים יסתדרו לטובה, משפיעה על האינטראקציה שלנו עם העולם, אשר בתורה משפיע על הדברים שקורים לנו.

הזדמנויות חדשות 

ישנן הזדמנויות סביבנו כל הזמן, אנחנו פשוט לא תמיד שמים לב אליהן! גישה נינוחה ופתוחה אל העולם, היא לעיתים כל מה שצריך כדי להבחין בהזדמנויות אלו.

 

זרימה 

לעיתים לדעת לאן נושבת הרוח ולזרום איתה, היא דרך מצוינת להכניס מזל לחיים. זרימה דורשת מידה של אמונה כי צורכנו ימולאו וכי אירועים לא מתוכננים, יכולים להיות מקור של הפתעות מרגשות.

"חשיבה נוגדת עובדות" 

כמה מזל טוב שלא יהיה לנו בחיים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם דברים רעים. הם חלק מהחיים. אחד הדברים שעוזרים להבחין במזל הטוב שבתוך המזל הרע, הוא מה שמכונה "חשיבה נוגדת עובדות" – הנטייה שלנו להשוות את המצב במציאות למצב דמיוני והמחשבה שהיה יכול להיות גרוע יותר עוזרת לשמור על פרספקטיבה גם כשאנחנו נתקלים בביש מזל, או כפי שאמר מקארתי: "אתה בחיים לא תדע מאיזה מזל גרוע יותר המזל הרע שלך הציל אותך."

 

 

 ­­­­­­