כשמנהל מרגיש שהוא דורך במקום

השבוע הגיע אלי ירון (שם בדוי) לפגישת היכרות לקראת אימון אישי. ירון הוא מנהל בדרג ביניים שנמצא בתפקידו כחמש שנים ותחושתו העיקרית היא שהוא מיצה את היכולת לחדש, ליצור מצבים עסקיים שיובילו לפריצת דרך ואולי אף להתקדם בארגון. התחושה המרכזית שתיאר ירון היא של דריכה במקום ותסכול מחוסר היכולת לצעוד קדימה. ירון התלבט ממושכות, בחן את האפשרויות העומדות בפניו והגיע למסקנה שיתכן ויש ביכולתו להשפיע על מצבו אולם הוא לא כל כך יודע כיצד לעשות זאת. בשלב מסוים שיתף חבר בהתלבטות ואותו חבר המליץ לו לפנות אלי לאימון ניהולי.  ירון סבר שבאמצעות הקואצ’ינג יצליח לפתח מספר יכולות שיאפשרו לו למצוא את הדרכים הנכונות לקדם את עצמו בתוך החברה בה הוא עובד.

לאחר שהגיע אלי, שאל אותי ירון לגבי תוצאות אימון מנהלים והאם התוצאות שמשיגים באמצעות אימון המנהלים אכן מצדיקות את ההשקעה. מבחינתי, כבר בשלב זה החל האימון למרות שעדיין לא הגדרנו שמתחילים. חשוב מאוד בתחילת כל אימון מנהלים לעשות תיאום ציפיות אודות מה מציאותי וניתן לצפות כתוצאה מאימון מנהלים. חשוב כי המנהל יבין כי אני לא אוכל לקדם אותו בארגון שלו או בארגון אחר, אולם באמצעות אימון מנהלים ומחויבות שלו לאימון הניהולי, הוא צפוי לפתח כלים ומיומנויות שיעלו משמעותית את סיכוייו לקידום בחברה בה הוא עובד כיום או בחברה אחרת.

במהלך שיחת ההכרות החלה להתבהר התמונה, מה שאפשר לי ביחד עם ירון להתחיל לזהות את החסמים, לעשות הערכה ראשונית כיצד יהיה נכון להתחיל את תהליך אימון המנהלים שלו ולהגדיר במשותף עם ירון  את יעדי האימון הניהולי. תוך כדי שיחה התברר כי אחד הנושאים המפריעים לירון ולהבנתו מונעים ממנו להתקדם הוא חוסר מעורבותו בתהליכים הפוליטיים המתנהלים בחברה. ירון חש כי הוא לא אוהב להיות מעורב בתהליכים אלו ולא מעוניין לקחת בהם חלק, כיוון שנראה לו לא רלוונטי לתפקידו הניהולי ולהשגת היעדים המקצועיים שלו להשתייך לאותם “משחקים” כהגדרתו. כשהקשבתי לדבריו, היה לי ברור כי אחת המטרות בתהליך אימון המנהלים שלו הינה לתת לו את הכלים להשתלב בתהליך הפוליטיקה הארגונית בחברה בה הוא עובד כאחד הפתרונות למצב בו הוא מצוי.

לאחר שהבהרנו יחד מה ניתן יהיה להשיג באמצעות אימון מנהלים, התחלנו להגדיר את מסגרת האימון, לוחות הזמנים לאימון, תדירות הפגישות ונושאים נוספים שחשוב לסכם עליהם טרם תחילת האימון. בדרך כלל אימון מנהלים יבוצע בתדירות של פגישת אימון אחת לשבוע ובהמשך אחת לשבועיים. תדירות זו נועדה לאפשר הפיכת את התובנות שירכשו במהלך האימון למעשים ואת המעשים בבוא הזמן להרגלים.  בסיום אימון המנהלים לא רק שירון ידע מה נכון לעשות וממה להימנע, אלא שהתהליכים וההרגלים שירון רכש ותרגל במהלך תקופת הקואצ’ינג יהפכו להרגלים קבועים המלווים את פעילותו הניהולית והעסקית.