על מטרות, רצונות ומה שמסתתר מאחוריהם

למה אנחנו רוצים דברים? מה אנחנו רוצים כאשר אנו מתאמצים להתקדם בעבודה, להרוויח סכום של כסף, לקנות בית מסוים, או למצוא בן או בת זוג?

תחשבו על מטרה שאתם מנסים להשיג עכשיו, נניח שאתם רוצים מנסים להתקבל לתפקיד יוקרתי כלשהו, עכשיו חשבו על התחושה שאתם מצפים לקבל מהתפקיד, אולי זו תחושת ההישג, העניין, תחושת האתגר, או התחושה של לספר לאנשים ולחוש כי הם מתפעלים מכם. התחושה יכולה להיות שונה בקרב אנשים שונים, רק שימו לב כי התחושה היא המטרה, התפקיד הוא רק אמצעי כדי להגיע לשם.

מחשבות אלו עלו כשישבתי בפגישת אימון מנהלים עם ר' מנהל מוכשר וחרוץ שלא קיבל את התפקיד שרצה בחברה בה הוא עובד. תחושות האכזבה והתסכול אותן ביטא ר' הן טבעיות כאשר לא מקבלים את מה שייחלנו לו ולא משיגים את היעדים שהצבנו לעצמנו. יחד עם זאת, לעיתים, כאשר אנחנו מתנים את תחושת הערך העצמי, ההישג והמימוש ביעד כגון, קידום מסוים בארגון מסוים בזמן מסוים, אנחנו הופכים תלותיים וחוסמים אפשרויות נוספות.

בחיים ישנן דרכים רבות להגיע לחוויה הרגשית אותה אנו מחפשים, הבעיה היא כשאנחנו ננעלים על דרך אחת בלבד להשיג את מה שאנחנו רוצים, אנחנו חוסמים את כל שאר הנתיבים כדי להגיע אל החוויה הרגשית. חשבו על כך שבעולם הגדול, יש דרכים רבות לקבל את ההרגשה, וההרגשה הרצויה, היא הדבר שצריך להתמקד בו. במילים אחרiת,  גם אם ר' לא קיבל את התפקיד הנכסף, זה אמנם מאכזב ומתסכל, אך יש דרכים נוספות רבות לחוש תחושות של הישג וערך עצמי.

אז כיצד ניתן ליישם את להביא אל תוך חיינו את החוויות או התחושות שאנו רוצים?

  1. חשבו על משהו שאתם רוצים, למשל, זוגיות, אוטו חדש, עבודה מסוימת. התמקדו בתחושה הרצויה שהדבר ייתן לכם, איך זה מרגיש בגוף שלכם. דמיינו את התחושה כשאתם מתעוררים וכאשר אתם הולכים לישון.
  2. היו פתוחים לכל ההזדמנויות שיקלעו בדרככם, שעשויות להוביל אתכם לתחושות שאתם רוצים.
  3. המשיכו לפעול לכיוון המטרות שלכם, למשל אם מטרתכם היא לגור בבית באזור כפרי, ראו בתים באזורים בהם הייתם רוצים להתגורר, אבל עשו גם פעולות קטנות וברות השגה שיכולות לתת לכם משהו מהתחושה כבר עכשיו, כמו לטעת צמחי תבלין במרפסת כדי לחוש משהו מהטבע בינתיים. במקום לצמצם את העולם לדבר האחד אותו אנו רוצים, פעולות גדולות וקטנות לעבר התחושה הרצויה מרחיבה את אינספור הזדמנויות כדי להגיע אל המטרה הסופית של חוויה פנימית.