"מרי פופינס מושלמת בכל דרך" – שיעורים לחיים מהמאמנת המפורסמת בעולם

אתמול צפיתי עם הבת שלי בסרט מרי פופינס, סרט חכם ומופלא שהפיק וולט דיסני ב-1964 על פי ספרה של פמלה טרברס. סרט שגם ילדים יכולים לצפות בו. מרי פופינס מגיעה לבית משפחת בנקס בשדרת עץ הדובדבן 17 למלא תפקיד של אומנת לילדי המשפחה, ומאז הגעתה דבר במשפחה אינו נשאר כפי שהיה. מרי פופינס  היא האומנת או למעשה המאמנת המושלמת, האימון לחיים ודברי החוכמה שהיא חולקת עם ילדי משפחת בנקס רלבנטיים לכל הגילאים.

"מרי פופינס מושלמת בכל דרך"

כאשר מרי פופינס פוגש לראשונה את ילדי משפחת בנקס, היא מודדת אותם עם סרט המדידה הקסום שלה. לכל ילד יש מקום לשיפור, אבל מרי פופינס היא "מושלמת בכל דרך" . מרי פופינס מודעת לערך עצמה וברור לה כי השפעתה על הילדים כרוכה בהיותה דוגמה אישית, היא מציבה לעצמה רף גבוה ומקפידה לעמוד בו.

"בכל עבודה שחייבת להיעשות, יש גם מרכיב של הנאה, תמצאו את הכיף ובבת אחת העבודה הופכת למשחק!"

גם אם אתם לומדים או עוסקים במשהו שאתם אוהבים, יהיו משימות שמהם אתם לא נהנים, צריך ללמוד איך לעשות גם את הדברים המשעממים והמעיקים ליותר כיפיים. מרי פופינס מאמינה כי לא משנה כמה רע המצב, תמיד יהיה בו גם משהו טוב ומקפידה להסתכל על חצי הכוס המלאה.

דעו מה אתם רוצים ובקשו את זה 

בראיון העבודה מרי פופינס נחושה ומסרבת להגיש המלצות, היא פונה אל מר בנקס בגובה העיניים ומתעקשת על זכויותיה. מרי פופינס מודיעה למר בנקס כי תיתן לו שבוע ניסיון, כשלא ברור מי מנסה את מי. מרי פופינס מבינה כי חוזה העסקה חייב להיות הדדי, כל הכבוד מרי!

"קודם כל, אני רוצה להבהיר דבר אחד ברור… אני לא מסבירה כלום"

לא צריך להתנצל על מי שאתם – מרי מאמינה בדרכה ומבינה כי הסגנון הייחודי שלה, אולי לא יתאים לכל אחד, אך היא עומדת מאחר פעולותיה ולא מתקפלת אל מול ביקורת.

"אנשים שמרטיבים את רגליהם, צריכים ללמוד לקחת את התרופה שלהם"

לכל פעולה יש תוצאה, מרי פופינס היא אומנת אוהבת ודואגת אבל גם עם דעה מוצקה לגבי לקיחת אחריות על מעשים.

"אתם צריכים למצוא דרך לומר בדיוק למה אתם מתכוונים"

אם אתם רוצים לבטא את עצמכם כראוי, חשוב מאוד להקפיד בבחירת המילים. למילים שלכם יכולות להיות השלכות קיצוניות, כדאי לבחור אותן בחכמה, אבל בהתעורר ספק, אתם תמיד יכול להשתמש ב – "סופרקאליפרג'ליסטיקאקספיאלידושס" !

"אנשים מושלמים אינם מאפשרים לסנטימנטים להתערבב להם עם החשיבה"

הרגישו עם הלב וחשבו עם הראש – מרי פופינס חושבת באופן לוגי על הדבר הנכון לעשות ולא נותנת לעצמה להיסחף בסנטימנטים.

"זו הבטחה בת-חלוף. שנעשית בקלות, ונשברת בקלות"

מרי פופינס לא הכירה את הפוליטיקה של המאה ה21, אבל כבר אז ידעה כי יותר קל להבטיח מאשר לקיים.

זה בסדר להמשיך הלאה 

בסוף הסרט, מרי פופינס מצליחה במשימתה לאחד את המשפחה ולגרום למר בנקס לבלות יותר זמן עם ילדיו. מר בנקס מעריך עכשיו יותר את הנאות החיים ואינו ממוקד רק בעבודה. מרי יודעת כי ברגע שהיא סיימה למלא את תפקידה, הגיע הזמן בשבילה להמשיך הלאה אל חוויות חדשות ואל הלא נודע.