גם אתם חושבים לפטר את הבוס? להפוך משכיר לעצמאי? עשו זאת מהסיבות הנכונות

Photo by rawpixel.com on Unsplash
"די, נמאס לי מהחברה הזאת, אני רוצה להקים עסק משלי" אמר לי ד' מנהל ביניים בחברה גדולה. אם בדומה לד' גם אתם מתכננים להיות 'הבוסים של עצמכם', לוותר על הביטחון שבתלוש המשכורת ולצאת לדרך עצמאית, עצרו לרגע וודאו כי אתם לא עושים זאת מאחת הסיבות הבאות:
  1. אני רוצה לעבוד פחות שעות

אמנם כבעל עסק עצמאי לא תצטרך לבקש אישור לקחת חופש או לצאת מוקדם הבייתה, אבל הקמה וניהול של עסק רווחי כרוכה במאמץ והשקעת שעות רבות. ממחקרים עולה כי כלל היזמים המצליחים עבדו קשה בדרכם להצלחה הנכספת.

  1. אני לא סובל את הבוס שלי

'מנהלים באים ומנהלים הולכים'- קל יותר לשנות את היחסים או למצוא תפקיד אחר עם בוס סביר, מאשר להקים ולנהל עסק משלך. להיות כפופים למנהל שלא אוהבים יכול להיות סיוט, כעצמאי אמנם תהיה 'הבוס של עצמך', אבל גם פועל הייצור, מגיש הקפה, איש המכירות מנהל הכספים ותפקידים נוספים שיהיה עליך לבצע כעצמאי בתחילת דרכו. 

  1. אני לא מרוצה מהמשכורת

כעצמאי ובעל עסק אפשרויות הרווח הן מלהיבות, אך יחד עם זאת אינן מובטחות, ישנן גם הוצאות ויתכנו זמנים בהם תעבדו קשה ותרוויחו פחות משכרכם הנוכחי.

  1. משעמם לי בעבודה

הקמת עסק חדש היא עניין מרגש ומלהיב, אבל לאורך זמן לא בטוח שיהיה לכם מעניין יותר כעצמאיים. כבעלים של עסק קטן בתחילת דרכו, יתכן והפרוייקטים שתבצעו יהיו פחות מעניינים ומאתגרים מאשר תחת המטריה של חברה גדולה ומוכרת בתחומה.

  1. המנהל שלי לא מעריך אותי

יתכן והמנהל שלכם אינו מהמפרגנים, יתכן שאינו מודע מספיק לעשייתכם או סתם שקוע בעצמו מכדי לבטא הערכה. אנשים שונים בנטיה שלהם לבטא הערכה ולהוקיר תודה. כעצמאים תפגשו לקוחות שיפרגנו לכם יותר או יפרגנו פחות, לעיתים גם בלי קשר לאיכות המוצר או השירות שאתם מספקים להם. שכירים רבים סבורים כי אינם צריכים ל'שווק' את עשייתם למנהל, אך כעצמאים תצטרכו לשווק את העשייה שלכם הן ללקוחות קיימים והן לחדשים.

אז למה לא להתחיל כבר עכשיו?

לאור הסטיסטיקה העגומה המציינת כי % 80 אחוז מהעסקים הקטנים נכשלים או מדשדשים, ההחלטה  לעזוב מקום עבודה ולצאת לדרך עצמאית היא החלטה אמיצה הטומנת בחובה לא מעט סיכונים. יחד עם זאת, הסיכויים להצליח ולהנות מהחיים כבעל עסק עצמאי גוברים ככל שאנחנו עושים זאת מהסיבות הנכונות.

חמשת הסיבות שתוארו עוסקות בדברים שאינכם אוהבים במצבכם הנוכחי אך אינן עוסקות בסיבות ה'טובות' לצאת לעצמאות. סיבות נכונות להיות עצמאי ובעל עסק הן סיבות חיוביות, לדוגמה:  יש לכם יכולת מנהיגות וניסיון בהובלה והאתגר שבבעלות על עסק מדליק אתכם, פיתחתם מספיק מומחיות בתחום מסוים כדי שלקוחות יבואו איתכם או שזיהיתם בעיה שלקוחות יהיו מוכנים לשלם לכם כדי לפתור אותה.

בעבודת הדוקטורט שלי חקרתי גורמים רבים נוספים המבחינים בין בעלי עסקים מצליחים לפחות מצליחים, אך להתחיל מהסיבות הנכונות ולהיות שלמים עם ההחלטה הוא אחד הדברים החשובים והמעצימים כשיוצאים לדרך עצמאית.

אני מאחלת לכם שלמות באשר תבחרו ואם אתם מתלבטים, אני מזמינה אתכם ליצור קשר ואסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה עבורכם.